Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Életmód tanácsadás, egészséges táplálkozás, fitnessz világ

2012.03.17

 

sziv.jpg

 

Ez az rovat a sportról,egészségről és egészséges életmódról szól.

 Elsősorban hölgyek részére ajánlom,akiknek a belső értékek mellett fontosak a külső adottságok.

Testünket formában kell tartani,hisz igaz a mondás: "Ép testben ép lélek!" Véleményem szerint ez oda-vissza érvényes. Manapság igen elterjedt társadalmi probléma a stresszes életmód, a folytonos rohanás,egészségtelen táplálkozás.Itt az ideje,hogy fordítsunk magunkra is egy kis időt!A sport nem csak testileg,de szellemileg és lelkileg is feltölt,új energiákkal bombázza a szervezetünket.

A gyerek és felnőttek számára is fontos a rendszeres testedzés, a sportolás. Hiszen a rendszeres testedzés: 
jg_fitness08_0927.jpg
    * segíti a fiatal pszichológiai és szociális fejlődését is növekedése, testi érése mellett,
    * ha a gyermek- és ifjúkorban megszokottá válik, akkor az életmód elhagyhatatlan eleme lesz,
    * karbantartja az emberi testet,
    * formálja, fejleszti a személyiséget,
    * fokozza a teljesítőképességet a szellemi és fizikai munkavégzésben, a tanulásban,
    * könnyít a feszültségek feloldásában,
    * felfedezi a saját testét tulajdonosa számára,
    * közösségi típusú emberi tevékenység, amely köré társas kapcsolatok szerveződnek,
    * gyorsítja a külső változásokra való emberi reagálást, alkalmazkodást,
    * élménnyé teheti a szabadidőt,
    * rendszerezi a napokat, heteket, formálja az életmódot,
    * a sportszerű életmód erőtartalék, jó alap az élet valamennyi területén a kiugró teljesítményekhez,
    * mozgásterápiaként része egyes betegségek után a rehabilitációnak,
    * a preventív orvosi tevékenység egyik eszköze stb.

Nézzünk néhány gyümölcsöt is,ami elősegíti a fogyást!

Emésztésserkentő vitaminbomba: grépfrút

A grépfrút a citrusfélék családjának egyik legkülönlegesebb tagja, mely meglehetősen erőteljes és savanykás ízéről híres. Eredetét tekintve trópusi finomság, a narancs és a pomelo keveréke. A grépfrút az egyik leghasznosabb gyümölcs a téli időszakban, hiszen kimagaslóan sok C-vitamint tartalmaz, mely egyrészt megerősíti legyengült védekezőképességedet, másrészt pedig segít leadni a makacs plusz kilókat azáltal, hogy gyorsítja anyagcsere-folyamataidat. A grépfrútgyümölcs, jelentős víztartalma segít felvenni a küzdelmet a láthatatlan túlsúlyt okozó vizesedéssel és puffadással szemben is.
Legfőbb és legértékesebb összetevője azonban a naringenin nevű flavonoid, egy erős antibakteriális hatású antioxidáns és koleszterincsökkentő hatóanyag, mely kiválóan felszívódik a szervezetben, főleg, ha a grépfrút fehér héját és a hártyákat is megeszed.

grapefruit.jpg

A naringenin rákmegelőző hatását számos orvosi kutatás bizonyította: egy Hawaii szigetén végzett felmérés szerint például a grépfrútot rendszeresen fogyasztók körében akár a felére is csökkenhet a tüdő- és gyomorrák kialakulási kockázata. A grépfrút emellett rostokban is igen gazdag, mely amellett, hogy segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségeket, serkenti az emésztést és a szervezet salaktalanító folyamatait.

A napi ajánlott adag fél grépfrút, melynek levét kifacsarva is elfogyaszthatod. Ám a legjobb, ha a gyümölcshús előnyeit is kihasználod, akár önmagában, akár gyümölcssalátákhoz adva. Ügyelj azonban arra, hogy, ha allergiaellenes gyógyszereket szedsz, nem fogyaszthatod ezt a gyümölcsöt, ugyanis megváltoztathatja azok hatását.
 
 
Energiafokozó és vízhajtó: banán

A banán igazi téli finomság, melynek jellegzetes ízű gyümölcsét frissen és szárítva is fogyaszthatod, de diétád során mindig a friss változatot válaszd. Fogyasztás előtt javasolt megmosni a héját - annak ellenére is, hogy csak a belsejét eszed meg -, ugyanis a messzi országokból való szállítás során különféle vegyszerekkel kezelik a gyümölcsöt. Érdemes zöldes árnyalatú banánt vásárolnod, hiszen ez sokkal tovább eláll, ezzel szemben az épp érett gyümölcs csak öt napig őrzi meg frissességét.

A banán többféle vitamint - A-, E-vitamint - és ásványi anyagot - vasat, foszfort, mangánt - tartalmaz, de ami igazán kiemelkedő, az a káliumtartalma, melynek a fogyókúra során különösen nagy hasznát veszed, ugyanis segít szabályozni tested folyadékháztartását, és eltávolítja a feleslegesen visszatartott, plusz kilókat jelentő vizet.

A banánnal továbbá biztosíthatod szervezeted számára a megfelelő szerotonin- és dopaminszintet. Ezeket az anyagokat ugyan szervezeted is előállítja - elsősorban jó hangulatodért és éhségérzetedért felelősek -, de a téli napokban érdemes táplálkozás útján is kiegészítened mennyiségüket.

banan-feherbor.jpg

A banánfogyasztás a B-vitaminok révén az idegrendszerhez kiegyensúlyozott működéséhez is hozzájárul, a nyugodt lelkiállapot pedig szintén nagy segítség lehet a fogyókúra során. Magas rosttartalmának köszönhetően javítja emésztésedet is, emellett kitisztítja bélrendszeredet, és megszünteti székrekedéses panaszaidat. Mindezen hatásait fokozhatod, ha reggeli müzlidet ízesíted ezzel az egzotikus gyümölccsel, ugyanis a müzli rostjai szintén felgyorsítják anyagcserédet.
Gyulladáscsökkentő és zsírégető: ananász

Az ananász az egyik legideálisabb alapanyag fogyókúrádhoz, hiszen jelentős rosttartalmával biztosítja tested megtisztulását és megújulását, valamint felturbózhatod vele anyagcserédet is. Legfontosabb hatóanyaga a bromelin nevű növényi enzim, mely a fehérjék lebontásában és a zsírégető folyamatok beindításában játszik szerepet. Csak úgy tudsz azonban megfelelő mennyiségű bromelint juttatni szervezetedbe, ha friss ananászt fogyasztasz, ugyanis a főzés roncsolja ezt a hatóanyagot. A konzervananászt hanyagold diétád során, hiszen rengeteg cukrot tartalmaz, így megakadályozza a súlyvesztést.anan.jpg

Az ananász fő hatóanyaga a testedben lappangó gyulladásokra is gyógyírt jelenthet: csökkentheti ízületi fájdalmaidat, illetve a trombózis kialakulásának veszélyét is.
A gyümölcs ajánlott napi adagja 20 dkg, amit elfogyaszthatsz magában, de akár sovány sajttal, barnarizzsel párosítva is. Az ananász segítségével továbbá ízletes gyümölcssalátát készíthetsz, mely meglehetősen hatékony diétás reggeli.

 
Elősegíti a fogyást az: L-Carnitine


Az L-Carnitine segíti a sejtszintű anyagcserét,ezáltal lassítja a szervezet glikogén raktárának kiürülését,szerepet játszik a zsírok lebontásában.A termék hatékonyan egészíti ki az aerob sporttevékenységet űzők étrendjét. A rágótablettát edzés előtt fél órával szükésges bevenni,így az elégetett zsírt energiává alakítja át.

Egészséges táplálkozás

Vannak olyan tényezők, amelyeket nem tudunk befolyásolni, például hogy milyen neműek vagyunk, van-e öröklött hajlamunk bizonyos betegségekre, életkorunk. A betegségek többségének kialakulásáért viszont mi vagyunk felelősek életmódunk és táplálkozásunk által. Ezeket a betegségeket hívjuk életmód- és táplálkozásfüggő betegségeknek.

Magyarországon a daganatos betegségekből származó halálozás a világon az egyik legnagyobb. Ez a szomorú statisztikai adat megváltoztatható lenne, hiszen a daganatos betegségek 30-40%-a megelőzhető egészséges táplálkozással.

A kardiovaszkuláris betegségekből származó halálozás is olyan civilizációs probléma, ami sok esetben szintén elkerülhető. Egészséges táplálkozással és életmóddal a szív-érrendszeri betegségek egyharmada megelőzhető. Kimutatások szerint kb. kétszer annyi zsiradékot (és ezen belül nagyon magas a telített zsírsavak aránya az egyszeresen és főleg a többszörösen telítetlen zsírsavakhoz képest) és koleszterint, valamint három-négyszer annyi konyhasót fogyasztunk, mint amennyire szükségünk van. Élelmi rost fogyasztásunk jóval az ajánlott mennyiség alatt marad. Ezzel jó talajt biztosítunk az érelmeszesedés, magas vérnyomás kialakulásához, ami jelentősen növeli a szívinfarktus, agyvérzés veszélyét.

A túlzott energiabevitel és cukorfogyasztás nemcsak az elhízás kockázatát rejti magában, hanem a II. típusú cukorbetegség kialakulását is.

A fent felsorolt betegségeket sokkal kevesebb idő és energia ráfordítással előzhetjük meg, mint amennyi időt, energiát felemészt a kialakult betegség kezelése, nem beszélve a betegségek okozta rossz közérzetről.

kajapiramis.jpg

 

 
 

 

Profilkép



Utolsó kép


Facebook


Archívum

Naptár
<< Szeptember / 2017 >>