Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tanácsok otthoni szépségápoláshoz

2012.03.15

Tűnjön fiatalabbnak a koránál!

Tűnjön fiatalabbnak a koránál!

Ha elmúlt 40 éves és munkanélküli, bizonyára hallotta már, hogy a mai gazdaságban létezik életkor szerinti megkülönböztetés.

Nyilvánvaló vagy rejtett diszkrimináció

Tudjuk, hogy előfordul, néha igencsak szembetűnően, mint például, amikor egy 63 éves, túlsúlyos alkalmazottnak minden ok nélkül felmondanak, hogy a munkáltató csökkenthesse a csoportos egészségbiztosítás költségét. De előfordulnak kevésbé kirívó esetek is.

Az első benyomás rendkívül fontos

Az életkor szerinti megkülönböztetés a törvények tiltása ellenére a mai napig létezik, és emiatt sokakat aggaszt, hogy hogyan tudnák megvédeni magukat ellene. Az állásra való jelentkezés és a felvételi folyamat során nem titkolhatjuk el örökké az életkorunkat, de vannak dolgok, amelyekkel javítani tudunk az esélyeinken, és az első állásinterjún a lehető legfiatalabbnak tudunk látszani.

Íme 13 egyszerű ötlet, hogy az állásvadászat során egy fiatalosabb külsővel sikeresebben vehesse fel a harcot az életkor szerinti megkülönböztetés ellen.

1. Kerülje a kávét

A kávétól a fogai ideiglenesen megbarnulnak. Idővel a kávé maradandó foltot hagy a fogakon, és ettől a mosolya sokkal idősebbnek fogja mutatni a valós életkoránál. Mivel a kávé kiszárítja a szervezetet, a bőre szárazzá és pikkelyessé válik.

2. Kerülje az alkoholt

A túl sok alkohol fogyasztása hatással van a bőrére most és a jövőben is. Az alkohol folyékony cukor, és biztos, hogy nyomot hagy a csípőjén. Az alkohol is kiszárítja a szervezetet, ezért ugyanolyan hatással van a bőrre, mint a kávé. Olyan állandó károsodást is okozhat, mint a vörösség és a foltosság.

3. Kerülje a dohányzást

A dohányzás hosszú távú hatásait nem tudjuk felsorolni ebben a cikkben. Rövid távon sárgára színezi a fogakat, az ujjakat, és a dohányos embernek olyan a lehelete, mint egy hamutartó szaga. Ezen hatások egyike sem kellemes, de a munkáltató szemszögéből nézve a dohányos ember többet hiányzik a munkahelyéről betegség miatt, mint az, aki nem dohányzik. Hagyjon fel most ezzel a szokással. Később hálás lesz érte.

4. A megfelelő bőrápolás legyen a napirend része

Habár az még több előnnyel járna, a megfelelő bőrápolás nem jelenti a legújabb öregedés elleni termékek használatát. Azt sem jelenti, hogy szappannal kell dörzsölnie az arcát. Használjon inkább egy finom arctisztító tejet, majd ezt kövesse a tonik és a hidratáló. Tegye ezt meg naponta kétszer. Használjon napvédő krémet, ha hosszú időt szándékozik a napon tölteni.

5. Vágasson magának és viseljen profi, modern, de a korához illő frizurát

Festesse más színűre a haját, ha Ön és a fodrásza szerint az segíthet. Talán ez a legkönnyebb és legegyszerűbb életkorral dacoló változtatás, amellyel megpróbálkozhat.

6. Figyeljen a súlyára

Ha néhány vagy akár több kilóval is többet nyom, mint kellene, kezdjen el fogyókúrázni. A túlsúlyos embereket is érheti megkülönböztetés a túlsúlyuk miatt. Ráadásul, ha lefogy, valószínűleg jobban fogja érezni magát, a reménybeli munkaadója szemében pedig egészségesebbnek tűnhet.

7. Szedjen multivitamint antioxidánsokkal

Ez különösen akkor fontos, ha fogyókúrára szánja el magát. Az antioxidánsok erősítik az immunrendszert és rákmegelőző hatással rendelkeznek. Szedjen mellé zöldtea kivonatot, mivel az segíti a bőrsejtek regenerálódását, és így üdébb lesz a külseje.

8. Szedjen energianövelő étrendkiegészítőt

Ez nem energiaitalt jelent. Az energiaitalok gyakran rengeteg cukrot, koffeint és más erős kémiai stimulálószert tartalmaznak, amelyek hangulatingadozást okoznak. Próbáljon ki inkább természetes öregedés elleni étrend kiegészítőket, amelyek növelik és megtartják az energiaszintet.

9. Viseljen divatos, testreszabott ruhákat

Nem kell úgy kinéznie, mint aki most lépett le egy milánói divatbemutató kifutójáról, de úgy se nézzen ki, mintha a nyolcvanas évek televíziós sorozatának, a Dallasnak a díszletei közül lépett volna ki. Ügyeljen rá, hogy a ruhája megfelelő méretű legyen.

10. Küzdje le a stresszt

Erre számos módszer létezik. Az egyik a sok mozgás. Tehát menjen el sétálni. De választhatja a jógát, a pilatest, a kocogást, a teniszt vagy bármi mást, ami megmozgatja a testét. Próbálja ki a meditációt. Fogyaszthat olyan táplálék kiegészítőt is, amely segít az egészséges kortizol, a stresszhormon szintjének fenntartásában. A magas kortizol szint növeli a stresszt.

11. Pihenjen sokat

A stressz leküzdésében és a fiatalos külső megőrzésében az alvás éppolyan fontos szerepet játszik, mint a testmozgás. Hanyatt fekve aludjon, mert úgy kevesebb ránccal fog ébredni. De ne aludjon túl sokat. A túlzásba vitt alvástól nő a stressz és felpuffad az arca.

12. Igyon sok vizet

A szervezet megfelelő hidratáltsága mindenre hatással van. Hogy biztosan elegendő folyadékhoz jusson, igyon egy pohár vizet, még mielőtt megszomjazna. Ha már szomjas, az azt jelenti, hogy túl sokáig várt az ivással.

13. Menjen fogorvoshoz

A fehérebb mosoly a fiatalság jele. De ne feledje, a házi fogfehérítő szerek túlzásba vitt használata károsíthatja a fogzománcot. Bízza a fogfehérítést szakemberre.

Bár a felsorolt módszerek egyike sem fogja hosszú távon becsapni az állásinterjút vezető személyt az életkorával kapcsolatban, lehetőséget adnak rá, hogy a lehető legfiatalabbnak tűnjön az első bemutatkozás alkalmával. Azután már minden Önön múlik. Sok sikert az álláskereséshez!

 
 

 

Profilkép



Utolsó kép


Facebook


Archívum

Naptár
<< Szeptember / 2017 >>